نحوه راه اندازی چند شبکه ای وردپرس چندرسانه ای

۳۰۶ بازديد
نحوه راه اندازی چند شبکه ای وردپرس چندرسانه ای
به خودی خود ابزاری عالی است که شما را قادر می سازد شبکه ای از وب سایت های وردپرس ایجاد کنید ، اما آیا می دانید ایجاد شبکه ای از شبکه های Multisite یعنی شبکه ای از شبکه ها امکان پذیر است؟

چند شبکه به شما امکان می دهد تا شبکه های Multisite تقریباً نامتناهی داشته باشید ، همه از یک نصب و پایگاه داده وردپرس استفاده می کنند. هر شبکه می تواند میزبان وبلاگ ها / سایت های تقریباً نامتناهی کودک باشد. کریستوفر نولان را بگیر!

داشتن چند شبکه و همچنین خطرات آن مزایای زیادی دارد: از یک طرف ، شما یک نصب واحد با به روزرسانی متمرکز برای همه شبکه ها و وبلاگ ها / سایت ها دارید - تمام شبکه های شما به راحتی در یک مکان قرار دارند. از طرف دیگر ، شما یک نصب واحد با به روزرسانی متمرکز برای همه شبکه ها و وبلاگ ها / سایت ها دارید ... داشتن همه چیز در یک مکان می تواند شما را در برابر حملات هک و سایر مسائل امنیتی آسیب پذیر کند.

علیرغم جوانب مثبت و منفی ، خوب است که چگونگی عملکرد چند شبکه را بررسی کنید ، به خصوص اگر راه اندازی آن می تواند برای فعالیت های توسعه یا تجارت شما مفید باشد. بنابراین در این مقاله به شما می آموزم که چگونه می توان چند شبکه را تنظیم کرد.

قبل از شروع کار ...
قبل از شیرجه رفتن به نحوه راه اندازی چند شبکه ، مواردی وجود دارد که باید به آنها اشاره کنیم.

اولا ، هر Multisite که تحت یک شبکه چندتایی اجرا می شود ، Multisite کامل است . شما باید به داشبورد سرپرست شبکه در هر شبکه ای که ایجاد می کنید ، دسترسی داشته باشید و تنظیمات شبکه را برای هر وبلاگ / سایت یکسان کنید. شبکه های شما همان نصب و پایگاه داده فیزیکی WordPress را به اشتراک می گذارند اما به عنوان شبکه های مستقل Multisite کار می کنند.

دوم اینکه ، داشتن یک برنامه برای چند شبکه خود مهم است. شما همیشه باید سیستم خود را مانند - یا قبل - که رشد می کند بالا ببرد. برنامه ریزی اولیه کلیدی است و اگر قبل از بروز نیاز برنامه ریزی کرده اید - و فراتر از آن هستید ، باید چند شبکه شما موفق شود.

در بعضی مواقع باید در مورد DB Shading اطلاعات کسب کنید - این یک دانش موشک نیست ، اما نوعی کار سخت تر است و فراتر از محدوده این مقاله است. احتمالاً برای برنامه ریزی و اجرای DB Shading نیاز به استخدام یا کمک از DevOp دارید.

اگر برای نصب Multisite شروع به گشتن به پایگاه داده کنید ، برای همه وبلاگ ها / سایت ها ، واقع در جدول بانک اطلاعاتی منتهی به _blog ها ، همان site_id = 1 را متوجه خواهید شد . هر وبلاگ / سایت یک blog_id منحصر به فرد خواهد داشت ، اما همه آنها تحت یک site_id = 1 قرار دارند . شما همچنین می توانید جدول پایگاه داده را که در _site به پایان می رسد توجه داشته باشید . اینجاست که یک شبکه چند شبکه_برای منحصر به فرد را برای هر شبکه Multisite جدید ایجاد می کند.

اصطلاحات WordPress در اینجا کمی گیج کننده است: SiteID در واقع به Multisite یا شبکه ای اطلاق می شود و BlogID به هر وبلاگ / سایتی تحت آن اشاره دارد.

یکی دیگر از ویژگی های جالب: چند شبکه به شما امکان می دهد هر وبلاگ / سایتی را از هر یک از شبکه های Multisite خود به هر شبکه دیگری که در همان نصب چند شبکه ای اجرا شده است - همه با حداقل تنظیمات باطن - منتقل کنید.

من تمام این موارد را در این مقاله راهنمایی خواهم کرد.

شروع به کار با چند شبکه ای برای وردپرس
در مرحله اول ، ما به نصب WordPress Multisite فعال نیاز داریم . من در کنار هم قرار دادن این آموزش از هاست اشتراکی ارزان قیمت استفاده کردم ، اما اگر قصد ساخت یک شبکه چند شبکه جدی را دارید ، میزبانی ارزان قصد کاهش آن را ندارد - چند شبکه شما باید بتواند از حجم زیادی از ترافیک و نمایش داده شدگان پشتیبانی کند ، بنابراین مجبور خواهید بود در بعضی مقطع به برخی از هاستینگ جدی مهاجرت کنید (و همیشه بهتر است قبل از این که واقعاً به آن احتیاج داشته باشید این کار را انجام دهید!).

پس از نصب شبکه Multisite ، زمان آن رسیده است که چند شبکه خود را رها کنید! فعال کردن آن بسیار آسان است - خوشبختانه برخی افزونه های عالی در وردپرس وجود دارد که به شما در انجام آن کمک می کند. انتخاب من WP Multi Network است که توسط John James Jacoby ، مغز متفکر وجود چند شبکه در هسته وردپرس ساخته شده است. جان چگونگی عملکرد چند شبکه در این فیلم را توضیح می دهد .

خوب ، بنابراین بیایید راه اندازی چند شبکه را شروع کنیم.


افزونه WP Multi Network برای دانلود به صورت رایگان در WordPress.org در دسترس است
1. به داشبورد مدیر شبکه Multisite بروید.

2. در نوار کناری ، به Plugins> Add New برو


24 راه برای آماده سازی سایت تجارت الکترونیکی شما برای نوامبر سایبر
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.