بررسی واقعیت: آیا اقتصاد هنوز در جایگاه بهتری نسبت به زمان ترک اوباما از سمت خود قرار دارد؟

۳۰۵ بازديد
بررسی واقعیت: آیا اقتصاد هنوز در جایگاه بهتری نسبت به زمان ترک اوباما از سمت خود قرار دارد؟

به دنبال آشفتگی های اقتصادی ناشی از COVID-19 ، ده ها میلیون آمریکایی تقاضای مزایای بیکاری را داده اند. طبق آمار دفتر آمار کار ، نرخ بیکاری در ماه مارس به 4.4٪ رسیده است که از 3.5٪ در فوریه ، بزرگترین افزایش ماه به ماه از ژانویه 1975 است.

انتظار می رود این رقم طی هفته های آینده به طرز چشمگیری افزایش یابد.

ویروس در همه ابعاد اقتصاد ویران شده است. در یک روز در اواخر ماه مارس ، میانگین صنعتی داو جونز بیش از 4.5 درصد سقوط کرد و - همراه با سایر افت ها از پایان ماه فوریه - همه سودهای حاصل از زمان ترامپ در ژانویه 2017 را از بین برد.

از آن زمان تاکنون بهبود یافته است. داو در تاریخ 22 آوریل در حدود 3300 امتیاز بالاتر از جایی بود که در آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ بود ، 23476 در مقابل 19805.

با وجود تلاش های امدادی در سطح ایالتی و ملی ، با نزدیک شدن مشاغل و درآمد کاملاً متوقف می شود و میلیون ها آمریکایی با مشکلات اقتصادی روبرو هستند.

به همان اندازه که اقتصاد اخیراً پرتلاطم بوده است ، عده ای آن را مطلوب مقایسه می کنند که آمریکا در پایان دولت اوباما کجا بود.

یک پست اینستاگرامی از Turning Point USA به نقل از راس لیمبائو ، میزبان نمایش محافظه کار گفت: "این کار قرنطینه شد. بسیاری از مشاغل کوچک تعطیل شدند. این امر تقریبا همه چیز را لغو کرد تا اقتصاد ایالات متحده به مقام عالی اوباما برگردد."

مقایسه اعداد اقتصادی: دولت اوباما و تاج ویروس
قبل از تاج گذاری ، اقتصاد ایالات متحده با نرخ بیکاری 2.1٪ ، که کمترین میزان در نیم قرن بود ، به خوبی پیش می رفت. اکنون 26 میلیون آمریکایی بیکار وجود دارند که هفته گذشته 4.4 میلیون پرونده برای بیمه بیکاری تشکیل شده اند. به روزرسانی بعدی نرخ بیکاری در تاریخ اول ماه مه انجام می شود.

وقتی باراک اوباما رئیس جمهور شد ، او اقتصاد بدترین بحران مالی را از زمان رکود بزرگ به ارث برد. در سال آخر جورج دبلیو بوش به عنوان رئیس جمهور ، 4 میلیون شغل از دست رفت و سال اول اوباما شاهد از بین رفتن 4 میلیون نفر دیگر بود.

وقتی اوباما به مقام ریاست جمهوری رسید ، نرخ بیکاری 7.8٪ بود. این میزان در اکتبر 2009 به 10٪ رسید. در زمان ترک اوباما ، نرخ بیکاری به 4.8٪ کاهش یافت ، که پایین تر از حد معمول تاریخی 5.6٪ است.

با توجه به تاخیر جنین ، فدرال رزرو پروژه هایی را تخمین می زند که در نهایت آمریکا می تواند در سه ماهه دوم سال جاری 32٪ نرخ بیکاری را ببیند.

از این گذشته ، افزایش شدید بیکاری ، همه گیر باعث شده است که بازار سهام سقوط کند.

در تاریخ 12 فوریه ، داو در همه زمان ها 29551 بار صعود کرد. بازار از آنجا سقوط کرد و در 9 مارس داو بدترین سقوط یک روزه خود را در آن زمان داشت و در آن زمان بیش از 2،000 امتیاز کاهش یافت.

تا 20 مارس ، بازار در حال سقوط همه دستاوردهای حاصل از آن در دوران ریاست جمهوری ترامپ را پاک کرده بود و در 19173 بسته شد.

وقتی اوباما رئیس جمهور شد ، او داو 7،949 امتیاز را به ارث برد. در پایان دوره ریاست جمهوری وی ، داو در 19372 ، افزایش بیش از 140٪ داشت.

در حالی که ترامپ رئیس جمهور بوده است ، DJIA قبل از تاجگذاری قبل از غوطه ور شدن 43٪ افزایش یافته است. بازار تا حدودی بهبود یافته است و از ماه آوریل بازار 19.6 درصد بالاتر از جایی است که زمان ترامپ در سال 2017 مقام را به دست آورد.

امتیاز ما: تا حدودی نادرست است
در حالی که تاج کروناوس اقتصاد ایالات متحده را تحت الشعاع قرار داده است ، هنوز تأثیر کامل آن دیده نمی شود و پیش بینی می شود بسیار بدتر از "برجسته اقتصادی" دولت اوباما باشد.

از نظر فنی سیاه و سفید ، کمترین میزان بیکاری در زمان اوباما 4.8٪ بود ، در حالی که تاج ویروس باعث شده است تاکنون بیکاری به 4.4٪ برسد. بیکاری یک رقم اقتصادی در حال عقب ماندگی است ، و بدون شک نرخ واقعی عوامل بسیاری بالاتر است. این در هفته های آینده منعکس خواهد شد. این داده ها ادعا می کند که اقتصاد هنوز در جای بهتری نسبت به زمان دولت اوباما نادرست است.

بورس اوراق بهادار رفت و برگشت. پس از اصابت اوج تمام وقت ، در 20 مارس در زیر جایی که در پایان دوره ریاست جمهوری اوباما بود سقوط کرد. آن داو برخی از این خسارات را بازیابی کرده و هنوز بالاتر از جایی است که در اوایل سال 2017 بود. بنابراین درست است که بازار سهام در زمان انتشار نسبت به روز افتتاحیه 2017 بهتر است.

با این حال ، اقتصاد در بازار خرس است ، در حالی که اقتصاد اوباما در ژانویه سال 2017 در بازار گاو نر قرار داشت.

شاخص های دیگری نیز وجود دارد که با سلامتی اقتصاد صحبت می کند ، از جمله ورشکستگی ، سلب حق بیمه و پیش فرض. تعداد بیکاری و تغییر در بورس سهام هرچند محدود است ، اما بیشترین موجود است.

منابع بررسی واقعیت ما:
انتشار خبر ، دفتر آمار کار ماه مارس
BBC News، Coronavirus: داو دستاوردهای ریاست جمهوری ترامپ را پاک می کند
New York Times ، Coronavirus Economy: وقتی واشنگتن تجارت خود را به دست می آورد
شماره نهایی اوباما
وکس ، "این یکی ترسناک تر است": مقامات دوره اوباما می گویند که بحران اقتصادی فعلی با 200 تفاوت اساسی دارد
بانک فدرال تخمین می زند تلفات شغلی NBC و Coronavirus در کل 47 میلیون و نرخ بیکاری ممکن است 32 درصد باشد
منتشر شده 6:31 PM EDT 25 آوریل 2020


دولت فاقد حس مشترک در خانه های سالمندان بود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.